3 days ago

Our products sell really well in Iceland - Dagny Ros Asmundsdottir - I try to go this summer! Would be great to... https://t.co/wl0SXPWChO

 

GingerLove, een wereldwijd succes

Het gaat goed met onze bijzondere drink, GingerLove! GingerLove is niet alleen populair in het kleine België, maar wordt ook steeds bekender ver buiten onze landsgrenzen. Zo zette een journalist van de Amerikaanse krant Wall Street Journal GingerLove op haar lijst met ‘must do’s in Belgium’.

In 2011 was GingerLove zelfs de officiële warme drank Belgisch-Europees paviljoen op de World Expo 2011 in Shanghai. In die periode had België lange tijd geen regering…. maar wel een heerlijke officiële drank in Shanghai.

Bezoekers die zich verwachtten aan de klassieke Belgische producten, zoals chocolade en diamanten, werden verrast met een nieuw, eenvoudig en toch opvallend Belgisch product: een pittige hot drink met citrusvruchten en een mysterieuze schuimlaag.

GingerLove Awards

GingerLove heeft ook al een aantal awards op haar conto. De award voor de meest innovatieve drank in de Benelux, bijvoorbeeld. Op de Horeca Expo in 2007. Alain werd in datzelfde jaar ook beloond met de erg begeerde Antwerp Award. Deze onderscheiding wordt meestal uitgereikt aan grote bedrijven of bekende figuren, maar GingerLove maakte indruk op de jury met de opmerkelijke persaandacht voor een eenvoudige kop, schuimige gemberthee.

Antwerp Award

De bedenker van GingerLove, Alain Indria, bracht zijn drank onder de aandacht met eigen ideeën en een creatieve insteek. Hij investeerde zijn tijd en een bescheiden budget om de innovatieve drink met schuimlaagje te promoten ver buiten de grenzen van België.

Het succesverhaal van GingerLove wordt omschreven als casestudie in het boek ‘Strategic Brand Management’ van Kevin Lane. Lane is bekend als co-auteur van de prominente marketingboeken van Kevin Lane Keller en is de auteur van verschillende andere boeken over marketing.

Ja, we zijn trots op het succes van GingerLove. Wat begon als een huisgemaakt drankje, wordt snel een wereldwijd succes. Het is opmerkelijk dat een bescheiden Belgisch product, van een klein familiebedrijf in Antwerpen, steeds meer een sterk internationaal merk wordt. Maar we weten ook wat het allerbelangrijkst is: de fans van GingerLove. Leuke berichten ontvangen van GingerLove-fans, vanuit de hele wereld, is wat ons elke dag het meest verrast en verheugt. Jullie enthousiasme is onze belangrijkste award!

Bekende GingerLove Fans

‘Fans uit de hele wereld’ kan je maar best erg letterlijk nemen. Want een zanger als Moby is gek op GingerLove.

Moby is veganist. Hij verbruikt dus geen enkel dierlijk product. Eén van de redenen dat hij GingerLove de top vindt is dat het een veganistisch, lactosevrije drank is. Kijk zelf maar:

Moby GingerLove

Moby, de zanger die een enorme fan is van onze speciale thee, zegt over Lombardia dat “it’s very punk”. Nog niet overtuigd? Proef ze snel zelf.


Lombardia